I made this widget at MyFlashFetish.com.

Powered By Blogger

Jumaat, 9 Disember 2011

2 kali Masuk Dapur.

Assalamualaikumu semua... :)

How are you? Hehe...semoga semua sihat walafiat OK..
Entry kali ni just nak cite-cite je... barang siapa mahu membacanya di alu-alukan.. :D

Pelik je tajuk tu kan?? 2 kali masuk dapur? Sape tu? Haha. <Its me>
Hari ni dah masuk kali ke-2 saya duk dapur dalam minggu ni. Kali ke-2, maksudnya kali ke-2 main masak-masak. Bukan maksudnya sebelum ni tak pernah masuk dapur..hehe..(tapi ada jugak betulnya sikit2 tu,lalala~ ^^) tapi...2 kali tu maksudnya mencuba resepi-resepi barat...

Hari tu ada buat spaghetti...hehe..Alhamdulillah...menjadi jugak. Cuma tekak ni tak mampu nak telan banyak-banyak, so makannya ciputtt je. Punya la beriya-iya nak buat, last-last alahai ciput je makan. Tapi hari saya ngan emak memang tak makan nasi. Abah and adik-adik pun tak suka makanan camni. Tekak sambal belacan lah katakan. Kah3..Emak je yang makan. Katanya dah sedap, tapi bagi saya kurang. Maybe campak belacan sikit baru power... :D

Hari ni pulak buat pizza...haa! Resepi kali ni saya suka. Bukan main lenguh tangan duk menguli tadi. Saya tenyeh-tenyeh doh tu dalam 30 minit kot. Pastu saya bakar (jemur) dia tengah panas. Kasi kulat-kulat yeast tu mengamuk, kasi dia tumbuk tepung tu jadi doh yang kembang bulat bergolek. Haa! baru puas hati ni. Haha.
(Kejam je bunyi nye. Sekali sekala.. ^^) Hehe.

Adunan tadi saya buat dalam 4 cawan tepung, dapat 4 keping pizza...intinya ada 2 jenis, bertema seafood & ayam.

Nyum3!!! Pakat duk makan...tu pun rasa cam tak cukup. Haih! Family saya ni badan bukan besar pun, tapi perut macam semut. Huhuhu~

Hm! Nanti-nanti saya sharekan photo dan resepinya OK!..

That all for now. ^_^




Tiada ulasan:

Awak! / Akak! / Bro! / Mak Cik! / Pak Cik!






ShoutMix chat widget
Thank You Myspace Comments
MyNiceProfile.com