I made this widget at MyFlashFetish.com.

Powered By Blogger

Selasa, 1 Februari 2011

Keinginan Mendalam Sumber Keberanian

keberanian suatu anugerah...
peluang...
satu sinar...

oleh itu seandainya anda diberi peluang untuk menonjulkan bakat anda jangan lepaskan..

hiraukan orang disekeliling anda yang hanya melemahkan anda..

ada kemungkinan mereka memandang rendah dan mengejek anda...itu adalah kerana mereka tidak tahu kemampuan anda..

sedangkan anda lebih dari mampu.. ANDA LEBIH DARI MAMPU!


padahal itu adalah kelebihan anda yang tiada pada orang lain mahupun 'pengejek anda' tadi..
setiap orang mempunyai bakat..

percayalah mereka akan tabik dan hormat pada anda apabila anda berjaya melakukannya...
jangan terfikir untuk gagal terlebih dahulu...
berfikiran positif lah...

berfikiran positif anda akan mampu melakukannya...dan anda mampu menerima kekalahan...
ketakutan suatu cabaran...
kejayaan suatu kebanggaan...



tapi bagaimana anda mengenengahkan bakat anda??

adakah anda menunggu sehingga seseorang memaksa dan merayu pada anda untuk melakukannya?

sekiranya itulah tindakan anda..        risikonya amatlah bahaya...

bakat anda akan terpendam selamanya dan anda akan terus menanti-nanti...
sehingga suatu tahap anda kecewa.

and you will end up with nothing.

ATAU.

anda memcari setiap lubang-lubang kecil dan lorong-lorong untuk anda masuk...
dan anda persiapkan mental dan fizikal anda untuk mencelah di lubang-lubang dan lorong-lorong tersebut...

anda letakkan satu tujuan...

anda letakkan sebuah pengharapan...

anda sandarkan pada usaha anda...

anda tentukan buahnya.

ANDA LEBIH BERTUAH SEKIRANYA.

peluang anda telah berada di depan mata...
suatu tindakan bodoh sekiranya anda tidak mengambilnya...


sekiranya anda ditanya...adakah anda mahukan ini??

SEKIRANYA ANDA BENAR-BENAR MAHU...DENGAN YAKIN DAN JUJUR KATAKAN 

"YA. SAYA MAHU, SAYA SANGAT-SANGAT MAHUKANNYA"...JANGAN ANDA 

MENIPU DIRI SENDIRI

 DENGAN MENGATAKAN ANDA TIDAK LAYYAK UNTUK SESUATU...SEMUA ORANG 

LAYAK UNTUK SEBUAH PELUANG...JANGAN ANDA TERLAMAPU OVER MERENDAH 

DIRI...

INGIN,YAKIN,LAKUKAN TERBAIK

ANDA PASTI PUAS DENGAN TINDAKAN ANDA...

sesuatu yang mampu memberikan anda sebuah kehidupan dan pengalaman baru...

JANGAN TAKUT KALAH !!!
JANGAN TAKUT GAGAL !!!

TAPI TAKUT LAH SENADAINYA ANDA TIDAK MAMPU MELAKUKAN APA YANG ANDA

 INGINKAN DAN APA YANG ANDA LEBIH DARI MAMPU untuk LAKUKAN....

suatu kerugian sekiranya anda membiarkan perkara ini berlaku....

HIDUP ANDA MILIK ANDA.
HIDUP AKU MILIK AKU.

ARAH TUJU AKU ADALAH KEHENDAK KU.

KAU BUKAN PENGHALANG KEMENANGAN AKU DALM PERJUANGAN DIRIKU.

MATLAMATKU HANYA INI.

DAN MATLAMAT INI HANYA MILIK AKU.

JANGAN KAU RAGUT DARIKU.

INI LAST WARNING AKU AE.

AKAL DAN IMAN TALI AKU BERGANTUNG.

IMPIANKU PASTI MENJADI KENYATAAN...

INSYA ALLAH.



=) =) =) =) =)

aku, kau, dia , berhak untuk mengecapi impian 
ia bukan suatu khayalan kita
kerna kita telah memulakan strategi kita
sebuah strategi yang besar dan teliti
hanya aku, kau, dan dia berhak dan layak melaksanakannya.

Tiada ulasan:

Awak! / Akak! / Bro! / Mak Cik! / Pak Cik!






ShoutMix chat widget
Thank You Myspace Comments
MyNiceProfile.com