I made this widget at MyFlashFetish.com.

Powered By Blogger

Jumaat, 4 November 2011

Titipan kasih Ilahi..

Assalamualaikum semua,
Apa khabar? Sihat?
Lama betul saya tinggalkan dunia blogging ni...erm! tapi tak pe sekarang saya mahu berblogging lagi, saya akan kemas-kemas balik masa saya, atur baik-baik dan luangkan sedikit waktu untuk blog ni. InsyaAllah. ^_^
Semenjak masuk form 4 ni...semakin busy jadinya, alhamdulillah pelajaran saya OK...cuma result exam kurang baik...
Namun, saya tidak akan berputus asa...semuanya masih muda... =)

Post saya untuk kali ini bukan sekadar ucap 'hai' sahaja tapi sedikit pengisian untuk semua...sedikit perkongsian daripada facebook...jom baca...




Tahukah kalian bahwa kekadang 'jemputan kearah kebaikan' singgah secara tiba-tiba...
Maka kutiplah titipan kasih daripada Allah apabila suara hatimu berbisik :

"Sampai BILA aku harus begini…"
"Aku perlu BERUBAH.."
"bukan begini caraku BERSYUKUR padaNYA.."

Apabila seseorang didatangi rasa HATI yang seperti itu, bermaksud dia telah menerima jemputan Tuhan untuk datang ke arah kebaikan..sambutlah, raihlah..moga dirimu sentiasa berada dalam KEBAIKAN.

Ayuh kita selami perumpamaan hidayah Allah S.W.T. dalam Surah An-Nur:Ayat 35.
Indah sekali perumpamaan-Nya, Subhanallah...

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.

" Allah (Pemberi) cahaya (kepada) langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti lubang yang tidak tembus, yang didalamnya ada pelita besar. Pelita itu didalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang (yang bercahaya) seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak daripada pohon yang banyak berkatnya, (iaitu) pohon zaitun yang tumbuh tidak disebelah timur (sesuatu) dan tidak pula di sebelah barat(nya), yang minyaknya (sahaja) hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah membimbing kepada cahaya-Nya sesiapa yang dikehendaki, dan Allah membuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu."

Wahai pembaca sekalian, tahukah siapa golongan yang memperoleh hidayat Allah S.W.T. ??!
Ayuh kita lihat dan check diri kita...

Ciri-ciri mereka ialah:

1) Sentiasa bertasbih dan bertahmid kepada Allah S.W.T. serta melakukan perintah-Nya.

2) Menjalankan urusan berjual beli tanpa lalai daripada mengingati Allah S.W.T.

3) Mendirikan solat fardhu lima waktu sehari semalam pada awal waktu.

4) Mengeluarkan zakat yang telah ditetapkan kepada mereka mengikut syarat-syarat tertentu.

5) Takut kepada pembalasan hari kiamat iaitu takut kepada azab Allah S.W.T. yang akan dikenakan sekiranya melanggar perintah Allah S.W.T..

Nur hidayat Allah S.W.T. sangat penting kepada manusia agar kehidupan kita sentiasa berada pada jalan yang benar dan diredhai Allah S.W.T..
Jiwa dan perasaan kita akan sentiasa gelisah tanpa hidayah Allah. Hidup kita sentiasa dalam kesusahan dan bergelumang dengan maksiat. Nauzubillahiminzalik.
Hidayah Allah adalah untuk semua manusia...
Jadi kalian macam mana?
Renungkan dan usahakan...



p/s: Sekiranya saya ada silap sila tegur ye (dengan berhemah)..Terima atas teguran anda.. =)

Tiada ulasan:

Awak! / Akak! / Bro! / Mak Cik! / Pak Cik!






ShoutMix chat widget
Thank You Myspace Comments
MyNiceProfile.com